sobota 16. února 2013

MHD či AUTO

Ve čtvrtek jsem jela na školení do Ostravy. Autem jsem jela k rodičům, kde jsem nechala jedno dítko a i auto a MHD jela na školení. Myslím, že snad po 100letech :-D A aniž bych to plánovala, napadla mne úvaha o tom, co je lepší:-D

Na začátek musím říct, že bez auta bych nemohla fungovat, bydlíme cca 1,5km od zastávky autobusu, do města, kde pracuji, není přímý spoj, tudíž busem jet do jiného města, přestoupit a pak do pracovního města. Ani to by nebyl takový problém, kdybych nemusela vyzvedávat děti v jiném městě ze školy a vozit do jiného města na tréningy:-D To opravdu s otevírací dobou družiny od 6hod a do 16hod nestihla:-(
Takže autem jezdím cca 10let, všude, do práce, obchodu, k lékaři, do škol, tréningy, návštěvy,...
Autobusem jen na zápasy z jiného města vypravené hokejovým klubem.

A teď to porovnání. Možná tím, že jsem jela po tak dlouhé době, mi nevadilo na autobus čekat, přišlo mi to fajn, že mám přesně dané, kdy musím z domu vyjít, takže by nešlo žádné zdržování od dětí. Fajn bylo i pozorovat auta, uvědomit si, že je u zastávky přechod, že je třeba jako řidič být neustále ve střehu, do toho ovládat auto a sledovat díry v cestě, že jich zase je.
Přijel trolejbus, cvakla jsem si jízdenku, byla jsem překvapená, jak šla cena nahoru, ale za benzín platím víc, bylo i volné místo, sedla jsem si dozadu, tam jsem vždy ráda sedávala. A zjistila, že mohu pozorovat, pozorovat lidi kolem sebe, někteří si podřimovali se sluchátky v uších/v autě se sluchátky - nelze/někteří se dívali ven..., že mohu pozorovat okolí a i jen tak si sedět. Jela jsem jen 4 zastávky a vystoupila. Přešla cestu, nemusela hledat míso na zaparkování, v centru je to opravdu problém, pokud nechci platit kupu peněz.
Cesta zpět byla podobná, kolegyně šly platit 200kč za zaparkované auto, pak čekaly, až jim uvolní cestu v jednosměrce "zaparkované" auto PPL, já si v klidu vyšla na zastávku, do 5min jel trolejbus, tentokrát byl plnější a já celou cestu stála. I tak to bylo v klidu, odpočívala jsem, nesledovala provoz na cestách, červenou na semaforech, lidi na přechodech, já sledovala život kolem. Jediné, co mne jako mínus napadlo, že je chřipkové období. Přijela jsem k rodičům pro dítě, sedla do auta a dělala vše automaticky, jak jsem zvyklá, nepřišlo mi to nějak složité, únavné,....:-D

Závěr? Ani nevím, vím, že se mi jízda MHD líbila, těžko říct, zda by se mi líbila, kdyby mi trolejbus ujel a další jel třeba za hodinu, kdyby mi nebylo dobře, nebo vezla dítě k lékaři, kdyby lilo a já neměla teplé oblečení,...




Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za Váš určitě milý komentář :-)